آنچه باید در طراحی منوی رستوران بدانیم

طراحی منوی رستوران

منوی رستوران هویت و اصالت رستوران را نشان می‌دهد. از این رو طراحی منو رستوران مرحله‌ای است که حاوی ظرایف و دقایق زیادی است. در این اینفوگراف کوشیدیم بخشی از آنچه طراح منو بایستی در نظر بپروراند و در عمل به کار ببندند را عنوان کنیم.

طراحی منوی رستوران یکی از اقدامات اساسی است که بایستی در مرحله راه اندازی رستوران پیموده شود و بر روی هویت بصری و برندینگ رستوران اثرگذاری مستقیم دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده با طراحی زیبا می‌توان سودآوری رستوران را بین 10 تا 15 درصد افزایش داد. منوی رستوران نشان دهنده اصالت آن رستوران است، بنابراین طراحی منوی رستوران مرحله ای است که حاوی ظرافت ها و جزئیات بسیاری است که طراحی منوی رستوران یکی از اقدامات مهمی است که در مرحله راه اندازی رستوران باید به شکل قابل توجهی رعایت شود وطراحی منو تاثیر مستقیمی بر هویت بصری و برندسازی رستوران دارد که در این مقاله می خواهیم آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم را بررسی کنیم.

طراحی منو رستوران

برای طراحی منو رستوران لازم است تا ایده و خلاقیت بسیاری استفاده شود. در واقع منو یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند به افزایش مشتری و البته افزایش رضایت آن ها بی انجامد. منو رستوران باید شامل طراحی خارق العاده برای ایجاد رغبت، خوانایی بسیار خوب، قیمت و مواد اولیه ی هر غذا باشد تا افراد انتخاب آسان تری داشته باشند. پس لازم است در هنگام طراحی منو، از افرادی که خلاقیت و ایده های خوبی در این زمینه دارند، استفاده نمود؛ زیرا باید  نکاتی جهت طراحی و چیدمان به کار برد که مستلزم افراد خلاق و حرفه ای دارد.

لازم به ذکر است ابتدا باید سبک و سلیقه ی خود را در طراحی منو در نظر گرفته و سپس به سفارش طراحی منو و تجهیزات فست فود بپردازید. همچنین می توانید منو را در شبکه های اجتماعی یا وبسایت خود قرار داده تا افراد با مشاهده منو رستوران شما، رغبت بیشتری برای حضور در رستوران داشته باشند.

آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم

آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم این است که از اسامی جذابی استفاده کنید، مشخصات غذا در قسمت توضیحات باشد، حجم منو و استفاده از عکس غذا و همچنین استفاده از رنگ ها برای برانگیختن اشتها در طراحی منو استفاده کنید.

شکل و طراحی منو را درست انتخاب کنید و اگر می خواهید رستوران خویش را به صورت مجلل نشان دهید می توانید برای طراحی منو از جلد سخت و چرمی استفاده کنید و در طراحی منو رستوران را سازمان دهی کنید یعنی از متن های فراوان در منو استفاده نکنید.

همچنین برای جذاب شدن طراحی منو رستوران از فونت های مناسبی استفاده کنید و حروف به شکل منظم تایپ شده باشد و حالت هرج و مرج نداشته باشد، برای منوهای سبک ویکتوریایی، فونت‌های فانتزی و دقیق ممکن است کارساز باشند اما برای تکمیل ظاهر کلی طراحی منو رستوران باید از فونت‌های ساده ای استفاده کرد که برای چشم راحت هستند.

در طراحی منو رستوران از کلمات مناسبی استفاده کنید و لازم نیست در طراحی منو رستوران کلمات پیچیده به کار ببرید و از صفت هایی استفاده می کنید که به بهترین وجه تخیل بصری مشتری شما را تحریک می کند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی در طراحی منو رستوران اطلاع رسانی به مشتری در مورد غذای خود است. بنابراین، طراحی منوی رستوران خود را تا حد امکان کوتاه و در عین حال موثر آماده کنید و بهتر است شما از کلماتی استفاده کنید که توجه مشتری را به خود جلب کند تا از کلمات تخصصی که در آشپزخانه و رستوان استفاده می شود

اینفوگراف 13 نکته در طراحی منو

اینفوگراف طراحی منوی رستوران

 

با رعایت این 13 نکته که در طراحی منو عنوان شده است می‌توانید در همان وهله اول به بسیاری از خواسته های اولیه خود برسید. از افزایش سرعت سفارش دهی گرفته تا هدایت مشتریان به سمت غذاهایی که در منو روی آنها تاکید بیشتری دارید.

بگذارید نکات طراحی منوی رستوران را با یکدیگر بررسی کنیم:

1- از اسامی جذاب و لوکس استفاده کنید:

شما با شنیدن دوبلین کادل یا ساراواک لاکسا به چه چیزی می‌رسید؟ من خودم به شخصه به این فکر خواهم کرد که غذایی جذاب وتازه جلوی روی خود خواهم دید که تجربه تازه ای خواهد بود.

تجربه رستوران رفتن در واقعیت امر چیزی بیش از غذا خوردن است. لذت غذا خورن شامل تعامل به فرهنگ و فضا است. شما تجربه بی نظیر و تازه را به مشتریان می دهید. شاید به همین دلیل است که غذاهای سنتی ایرانی که مشتریان می‌توانند در منزل درست کنند از بازار خوبی در صنعت رستوران داری برخوردار نیست.

2- مشخصات غذا را در بخش توضیحات بیاورید:

مشتریان می‌خواهند بدانند که بشقابی که روبروی آنها قرار گرفته است شامل چه موادی می‌شود. اندازه آن چیست و چند کالری دارد.

3- حجم منو و استفاده از عکس:

منویی که جلوی مشتریان می‌گذارید باید اندازه معقولی داشته باشد. بالا بودن تعداد غذاها لزوماً به سود شما تمام نمی شود و ممکن است مشتریان را هم گمراه کند. مضاف بر اینکه بالا بودن حجم منو خلاقیت را طراحی گرافیک می‌گیرد. شما به این خلاقیت و توانمندی گرافیست نیاز دارید تا او با بکارگیری المان‌های مختلف مشتریان را به سمت غذاهایی با سود بالاتر هدایت کند.

علاوه بر این بایستی از تصویر به جای خود استفاده کنید تا مشتریان با تصویر غذایی که اندکی بعدتر جلوی آنها قرار می گیرند، آشنا بشوند. مخصوصاً اگر نامی که برای غذا گذاشته باشید نامی بیگانه باشد، تصاویر به اندازه کافی برای مشتریان کشش ایجاد خواهد کرد.

4- با برندهای معتبر به غذا اصالت بدهید:

در بشقاب غذایی که جلوی مشتریان می‌گذارند ممکن است مواد اولیه برند و معتبر را هم استفاده کنید. اگر خاویار بلوگا در غذای خود استفاده می‌کنید و یا قارچ سفید آلبای ایتالیایی بهره می‌برید حتما نام برند را هم ذکر کنید.

این در مورد نوشیدنی هایی که در کنار غذا به مشتریان می‌دهید نیز صدق می‌کند. نوشتن قهوه اتیوپی یا موهیتو به سبک کوبایی جذابیت بسیار بیشتری ایجاد خواهد کرد تا اینکه صرفاً عناوینی مانند قهوه، موهیتو، هات چاکلت در منو نوشته شود.

5- الگوهای خواندن را در طراحی منوی رستوران رعایت کنید:

بله مردم منوها را بر اساس الگوی تقریباً پایداری می خوانند. پس بهتر است این الگوها را استخراج کنید و در طراحی خود به کار ببرید. سعی کنید غذایی که می‌خواهید بیشتر از همه به فروش برود در این نقاط استراتژیک قرار بگیرند.

6- استفاده از رنگ‌ها برای برانگیختن اشتها:

رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز اشتهاآور هستند. برای همین است که در فست فودها از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند. رنگ قهوه ای بیشتر در رستوران های سنتی استفاده می‌شود و منجر به القای احساس صمیمیت و آرامش خواهد شد.

استفاده از رنگی خنثی مانند سفید زیر رنگ های اشتها آور می‌تواند در افزایش اشتها اثربگذارد. رنگ فیروزه‌ای نیز یکی از رنگ های تحریک کننده و اشتهاآور است که اثراتی روی احساسات و عواطف ما دارد.

7- افزایش سرعت سفارش با استفاده از المان های طراحی:

شما در این مرحله بسیار به دانش گرافیست خود وابسته‌اید. او می تواند با چیدمان موثر المان‌های مختلف نگاه ها را به سمت غذاهای محبوب بکشاند. همان غذاهایی که بیشترین سود را نصیب شما خواهند کرد.

همچنین چیدمان منو به مشتریان کمک می‌کند تا سریعتر غذای مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. این کار پروسه سفارش را بسیار بالا خواهد برد.

8- طراحی منو به گونه ای باشد که غذاها اقتصادی به نظر برسد:

برخی از غذاهای شما در فهرست غذاهای گران قرار می‌گیرند و برخی در لیست قیمت‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. بدترین کار این است که غذاهای گران را کنار هم گذاشته و غذای با قیمت و متوسط را هم در کنار هم. شما نباید امکان مقایسه قیمت‌ها را به مشتریان بدهید. این کار موجب خواهد شد که مشتریان قیمت دیگر غذاها را اقتصادی‌تر ببیند و آن کسی که می‌خواهد هزینه کمتری کند آن را خریداری کند.

9- غذاهای مشابه را با قیمت یکسان در منو نگذارید:

هزینه یکسانی برای تهیه بسیاری از غذاها صرف شده است. بهتر این است که با بازی در اختلاف قیمت آن غذایی که بیشتر می‌خواهید فروش برود را متفاوت کنید. این کارها در همه کسب و کارها صدق می‌کند و به مشتریان به جای مقایسه غذا و یا کالا به مقایسه قیمت‌ها می‌پردازند.

10- امکان مقایسه قیمت ها را سخت کنید

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد شما باید امکان مقایسه قیمت ها را سخت کنید. مشتریان باید بر اساس علاقه خودشان و یا جذابیت غذا آن را انتخاب کنند و نه بر اساس بالاتر یا پایین بودن قیمت‌ها.

11- علامت دلار یا ریال نگذارید

شکیل تر آن است که قیمت‌ها به صورت کامل و جامع نوشته شود. گذاشتن علامت‌های اختصاری مانند علامت دلار ($) و مانند آن از کلاس کار شما خواهد کاست.

12- پرداختن به اصالت فرهنگی و طبیعی غذا

برای هر بشقاب و یا غذایی ساعت‌ها نفر ساعت صرف شده. تامین مواد اولیه از بهترین سبزیجات و میوه‌های بازار، صید روز ماهی و همچنین توضیحات در مورد اصالت غذا در بخش توضیحات بیاورید. غذاهای شمالی و جنوبی یا فرنگی را توضیح دهید. این کار به تعامل بیشتر مشتریان و شما کمک می کند و تجربه صرف غذا به تجربه فرهنگی‌تر تبدیل می‌کند.

13- چاپ با کیفیت منو

اگر منوی شما چاپی است حتماً از بالاتری چاپ استفاده کنید و آن را به مشتریان بدهید. البته اکنون منوی دیجیتالی هم با اقبال مشتریان روبرو شده است.

 

چطور منوی رستوران را بنویسیم؟ 

در اینجا به 5 موردی که برای نوشتن یک منو مناسب رستوران نیاز داریم اشاره میکنیم:

1- انتخاب آیتم های منو

نوشتن منوی رستوران بسیار حائز اهمیت است. چه غذاهایی را باید در منو گنجاند و از ارائه چه غذاهایی باید صرف نظر کرد؟ یک منو ایده آل ترکیب و تعادلی از غذاهای منحصر به فرد و غذاهای قدیمی و دلخواه اکثریت مشتریان می باشد.

همچنین باید در برگیرنده ی غذاهایی با قیمت متعادل برای حفظ سود باشد. غذاهایی را باید انتخاب کرد که بتوان در مواقع شلوغی و پیک رستوران در آشپزخانه به سرعت تهیه و ارائه کرد.

2- قیمت گذاری آیتم های منو

دانستن قیمت مواد اولیه برای نوشتن یک منوی سودآور ضروری است. به عبارتی برای قیمت‌گذاری آیتم‌های منو دقیقاً نیاز دارید بدانید قیمت مواد اولیه ی هر غذا چقدر است.

به طور متوسط سود هر منو برای شما چیزی حدود 4 الی 4/5 برابر می باشد.مثلاً که اگر شما مواد اولیه را 1000 تومان خریداری کنید باید چیزی در حدود 4500 تومان به فروش برسانید.

شاید به نظر برسد که شما مبلغ بسیار بالایی سود خواهید کرد ولی فراموش نکنید که شما صرفاً بابت همان مواد غذایی پول نمی‌گیرید.

شما به افرادی بابت آماده سازی، پخت، سرو، نظافت سالن و … پول پرداخت میکنید به علاوه شما هزینه هایی مثل هزینه های جاری نیز دارید.

3- در مورد طرح بندی منو تصمیم بگیرید

فونت و رنگ آمیزی طرح منو شما باید تم رستوران شما را منعکس کند. به‌عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک رستوران مکزیکی راه‌اندازی کنید، رنگ‌های پر جنب و جوش مثل قرمز، بنفش، فیروزه‌ای و سبز انتخاب‌های مناسبی برای منو خواهد بود.

دقت کنید که از فونت های بسیار ریز یا فونت هایی که خواندن آنها دشوار است پرهیز کنید.

4- در طراحی منوی رستوران از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

منو قلب هر رستوران محسوب می شود. در حقیقت ویترینی است برای انواع غذا و نوشیدنی شما. درحالی که می‌توان منوها را به عناوین مختلف و متنوع به مشتریان ارائه داد. ولی چند دستورالعمل مهم وجود داد که برای نوشتن و طراحی منو باید رعایت کرد.

همانطور که قبلاً گفته شد از فونت های غیر معمول و سخت برای نوشتن منو استفاده نکنید. از نوشتن مقدار دقیق غذایی که در بشقاب مشتری سرو خواهد شد پرهیز کنید.

از نوشتن بیش از حد اصطلاحات آشپزی خودداری کنید، منو شما باید برای همه قابل درک باشد و بسیاری موارد مشابه دیگر.

5- منوی خود را آپدیت کنید

منو چیزی نیست که یکبار نوشته شود و بعد به دست فراموشی سپرده شود. منوی خود را حداقل سالی یکبار و ترجیحاً سالی دوبار آپدیت کنید. به‌روزرسانی منظم منو به شما اجازه می‌دهد تا غذاهایی را که محبوب‌تر هستند را تقویت، و غذاهای کم فروش‌تر را بررسی کنید.

راهنمای منونویسی حرفه‌ای

طراحی منو رستوران کاری دشوار و نیازمند اصول مهندسی می باشد، که شناخت کامل غذا ها، مراجعه کنندگان و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را در بر می گیرد. یک منوی حرفه ای و تاثیر گزار تصویرگر خود رستوران و سرویس و خدمات آن به مشتریان می باشد. در این مقاله به آموزش نکات و ترفندهایی می‌پردازیم که به وسیله آن بتوان بهترین و مناسب‌ترین منو را، برای داشتن کسب و کاری موفق طراحی کرد.

به منو شخصیت بدهیم!

داشتن شناسنامه ای برای رستوران و کافی شاپ جزو یکی از اولیت‌های منو نویسی است. چیزی که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند و افراد جامعه شما را با آن شاخصه می‌شناسند و به یاد می‌آورند. استفاده از یک منوی حرفه ای یعنی رعایت قوانین و شرایط مخصوص و مهندسی شده! موارد و آیتم‌های ویژه خود را در منو پخش کنید تا مشتریان با هر بار مراجعه تجربه جدیدی را در رستوران و کافی شاپ شما احساس کنند، مراجعین را با پیشنهادهای مخصوص خودتان هیجان‌زده کنید.

منظور از طراحی و منو نویسی مهندسی چیست؟

شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار باید شرایطی را ایجاد کنید که مراجعین بتوانند در کمترین زمان بهترین آیتم را سفارش دهند. ضمن اینکه پیچیدگی و گنگی در منو مراجعین را گیج می‌کند و نهایتا بخاطر عدم رعایت اصول طراحی منوی استاندارد، مشتری موفق به انتخاب بهترین گزینه نمی‌شود و تجربه خوبی از رستوران شما کسب نمی‌کند.

سه تکنیک طراحی منو

3 روش طراحی منوی تاثیر گزار

یک منوی تاثیرگزار برای رستوران، فست فود و کافی شاپ به گونه‌ای طراحی شده است که بهترین شیوه نگارش و توضیحات را دارد و مشتری را از شرایط آن آگاه می‌سازد. برخی فقط به محتوای منو فکر می‌کنند در صورتی که فونت و نحوه نگارش منو نقش مهمی را دارد، داشتن عکس‌های جذاب و رنگ‌های مرتبط با تم منو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

1. پایه و اساس منو نویسی تاثیر گزار

یک منوی ایده‌آل بالانس موارد پیشنهادی را رعایت می‌کند و آیتم‌های محبوب و مخصوص را به طور مرموزانه و مخفیانه در معرض دید قرار می‌دهد تا مشتری بدون آنکه متوجه شود، از موارد به خصوص سریع‌تر آگاه شود.

در هنگام نوشتن منو به میزان سوددهی توجه کنیم

منظور از توجه به سود دهی در طراحی منو این نیست که موارد با سود بیشتر را اولویت بدهیم، سعی کنیم صرفه ی اقتصادی تک تک آیتم ها را در نظر بگیریم.

2. طرح و گرافیک منو

یک منو حرفه ای و بی‌نقص از نظر گرافیکی و متن باید با ماهیت و چهار چوب رستوران کاملاً هم خوانی داشته باشد، چه یک رستوران سنتی داشته باشید، چه یک رستوران مدرن، و این مسئله به مکان و موقعیت جغرافیایی نیز مرتبط است.

رنگ‌بندی منو و فونت منو باید معرف رستوران شما برای بازدیدکننده باشد.

نمونه‌ای از منوی هندی

یک مثال ساده: اگر یک رستوران هندی دارید، غذا های شما عموما تند است. باید از رنگ‌بندی‌های تند قرمز و تیره استفاده نمائید تا در همان لحظه اول بازدید از منو، بتوانید طعم غذا را به‌صورت غیر مستقیم به مشتری خود برسانید.

3. آشپزخانه؛ قلب تپنده یک کسب و کار خوشمزه!

هر چقدر آشپزخانه رستوران شما بزرگتر باشد، تعداد آیتم های موجود در منوی شما نیز بیشتر خواهد بود. بصورت کلی اندازه آشپزخانه رستوران شماست که اندازه منوی شما را مشخص می‌کند. اگر پیشنهادات شما خیلی زیاد و پیچیده باشد و آشپزخانه شما پتانسیل سرو این حجم آیتم را نداشته باشد در آینده نزدیک به مشکلات بزرگی بر خواهید خورد. به همین دلیل حتما قبل از طراحی منو و آیتم های آن، به فکر آشپزخانه خود باشید.

آشپزخانه حدودا 15 الی 25 درصد کل فضا را نیاز دارد.

بزرگ یا کوچک بودن آشپرخانه (با توجه به نوع کاربری)، موجب هدر رفت هزینه، فضا و زمان می شود.

نکات مهم در طراحی منو رستوران

نکات مهم در طراحی منو رستوران به این شکل است که به چیدمان آن توجه کنید و توجه به تمامی قسمت های مهم منو می باشد که با توجه به اینکه امروزه رستوران های زیادی در شهر راه اندازی شده است، یکی از ابزارهایی که شما را از رقبای خود متمایز می کند می تواند همین منوی رستوران باشد که باید چیدمان مطلوبی داشته باشد.

منوی رستوران شما می تواند اولین خط ارتباطی با مشتریان باشد و اگر در طراحی منو از تخصص لازم استفاده نشده باشد و ممکن است که رستوران در جذب مشتری با مشکل مواجه شود که باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

همچنین در اولین نگاه به منو رستوران، مشتری به قسمت های خاصی مانند سمت راست بالای منو جذب می شود و غذاهای آن قسمت از صفحه عموماً فروش بیشتری دارند که باید قسمت های مهم منو رستوران به درستی و با فونت شیوایی طراحی شود که این یکی دیگر از نکات مهم می باشد.

مطالعه بیشتر: لوازم آشپزخانه صنعتی

طراحی منو کافی شاپ

برای طراحی منو کافی شاپ بهتر است نکاتی در نظر بگیرید تا افراد برای سفارش غذا و نوشیدنی ترغیب شوند. همچنین با طراحی منو زیبا و جذاب می توانید مشتریان را به مجموعه خود وفادار کنید و این امر به افزایش فروش شما بسیار کمک می کند. ساختار منو همانند منو رستوران باید ساختاری ساده و قابل فهم باشد تا روند سفارش برای مشتریان و کارکنان نیز آسان باشد. این نکات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی ساده
  • قراردادن قیمت نوشیدنی و غذا
  • قرار دادن مواد تشکیل دهنده نوشیدنی و غذاها
  • انتخاب صحیح فونت
  • عکسهای جذاب و البته ساده
  • قرار دادن دسته بندی برای انواع نوشیدنی و غذا مانند: نوشیدنی های سرد، گردم و غیره

انواع منو در کافی شاپ ها

در کافی شاپ ها می توان به گونه های مختلفی طراحی منو را انجام داد. تنوع و پیداسازی ایده ها در طراحی منو کافه خود می تواند شما را از رقباچندین قدم جلوتر ببرد. برای اینکه با انواع منو آشنا شوید؛ ما ایده های مختلفی را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با کمک آن ها، منو خاص و جذابی به مشتریان خود ارائه دهید. بنابراین در مطلب ذیل با انواع منو کافی شاپ آشنا می شوید.

  • استفاده از برد یا تخته در کافه 
  • منو به سبک کلاژ عکس
  • منو به سبک مجله
  • منو دیجیتالی
  • استفاده از تخته سیاه
  • طراحی منو به سبک رسمی

جمع بندی اصول طراحی حرفه ای منو انواع رستوران،کافی شاپ و فست فود

تمام اصول و قوانینی که هستند به جهت افزایش بازدهی و سفارش بیشتر و درآمد بیشتر شما است. یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع از اصول طراحی منوی مهندسی شده و طراحی حرفه ای منو رستوران، کافی شاپ و یا فست فود ها بررسی منوی سایر رقبای موفق بوده. سعی کنید نقات قوت موفق‌ترین رقیب‌ها را کنار هم بگذارید و از آن ها نتیجه بگیرید.

رعایت اصول طراحی منو هر چند کاری ساده اما بسیار موثر و نیاز مند زمان و توجه می باشد. استفاده از دقت و خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت کسب و کار های جدید است. وقت گذاشتن روی طراحی منوی رستوران، فست فود و کافی شاپ موجب می شود از همان لحظه اول، مشتری تجربه ای شیرین و ماندگار را از شما به خاطر بسپارد.

شما میتوانید برای نوشتن منو انواع رستوران، کافه رستوران، راه اندازی کافی شاپ، فست فود، هتل و تالار با آپادانا تجهیز مشاوره کنید.

سوالات متداول درباره طراحی منو رستوران

چه نکاتی در هنگام طراحی منو باید در نظر گرفت؟
منوی رستوران شما می تواند اولین خط ارتباطی با مشتریان باشد و اگر در طراحی منو از تخصص لازم استفاده نشده باشد و ممکن است که رستوران در جذب مشتری با مشکل مواجه شود که باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

برای نوشتن منو رستوران چه مواردی باید در نظر گرفت؟
به انتخاب آیتم ها، قیمت گذاری، چیدمان و غیره باید دقت نمود.

طرح و گرافیک منو باید چگونه باشد؟
یک منو حرفه ای و بی‌نقص از نظر گرافیکی و متن باید با ماهیت و چهار چوب رستوران کاملاً هم خوانی داشته باشد.

4.7/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه در “آنچه باید در طراحی منوی رستوران بدانیم

  1. مونا گفت:

    با یکبار در منو نگاه کردن می شه فهمید که رستوران چکاره است

  2. صیاد گفت:

    منوی رستوران ها همه شبیه همه.‌خیلی کم پیش می آید که چیز نویی ببینیم.

  3. قاسم گفت:

    اینفوگراف بسبار به درک مطلب کمک کرد و پیشنهادات خوبی بود

  4. هومن گفت:

    طراحی منو رستوران سنتی و طراحی منو رستوران فرنگی و فست فود فرق داره. حتی فونت آنها نیز متفاوت ه. آنچه می تواند منوی رستوران را بسیار جذاب کند گرافیک متفاوت آنها است. در این میان گرافیست نقش اساسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ