هود های استیل – تجهیزات آشپزخانه صنعتی

هود های استیل

هود استیل یکی از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به شمار می رود که بسیار حائز اهمیت است، زیرا حجم بسیار بالایی از گرما و دود توسط هود جمع آوری، و به واسطه کانال هایی که به اگزاست فن نصب می شود تخلیه می گردد.

در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی که به صورت کاملا حرفه ای تجهیز شده اند هود های مناسب از جنس استنلس استیل با ابعاد مناسب که مجهز به فیلتر چربی گیر وچراغ تونلی می باشند نصب شده است تا علاوه بر آسایش رفاهی پرسنل آشپزخانه، از ورود دود و گرما به داخل سالن غذا خوری جلوگیری شود.

هودهای آشپزخانه صنعتی به دو صورت دیواری یا مرکزی، بسته به چیدمان آشپزخانه قابل نصب می باشند که می بایست در ارتفاع 190 سانتی متر از کف آشپزخانه صنعتی نصب گرد تا شرایط مکش مناسب را داشته باشد هم چنین سایز کانالهایی که به هود وصل میگردد باید دارای استاندارد های لازم باشد و در مسیر حرکت به سمت اگزاست فن از کمترین زانوها استفاده شود.

فیلترهای چربی گیر به صورت مدام می بایست هفته ای یکبار باز و با جرم گیرهای مخصوص تمیز شود تا شرایط تخلیه هوای گرما و دود ناشی از پخت کباب را به راحتی داشته باشند.

بعضا دیده شده که در بعضی از آشپزخانه های صنعتی از هود استفاده نشده است که این امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که به چند مورد از آن اشاره میکنیم:

1-  پرسنل آشپزخانه صنعتی وقتی در دمای غیرمناسب کار می کنند راندمان بسیار پایینی خواهند داشت.

2-  تعریق بر اثر گرمای زیاد باعث چسبندگی لباس کار پرسنل شده و همچنین امکان چکیدن قطرات تعریق به داخل غذا وجود دارد.

3- وقتی بدن به صورت مداوم در معرض تعویق وجود دارد احتمال بروز بیماری های پوستی برای پرسنل آشپزخانه به وجود می آید.

شرکت آپادانا تجهیز آراز در این بخش مشاور بسیار خوبی برای رستوران داران می باشد زیرا با توجه به نوع پخت و محاسبات CFM شرایط را برای پرسنل آشپزخانه به صورت مناسب فراهم می آورد.

آپادانا تجهیز در بخش های مشاوره، طراحی، تولید و اجرای آشپزخانه های صنعتی فعال می باشد که افتخار این را دارد که سوابق کاری خود را در اختیار مشتریان جدید قراردهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ