نقش رعایت نظافت و بهداشت در موفقیت رستوران – استاندارد بهداشت محیط رستوران

استاندارد بهداشت محیط رستوران

تصور کنید یک مشتری بعد از یک سفر طولانی و چندین ساعت رانندگی برای صرف غذا و استراحت وارد یک رستوران می شود، دوست دارد با چه چیزی روبرو شود؟ قطعا یک رستوران تمیز و مرتب با غذای بهداشتی و کیفیت مطلوب.

چنانچه عکس این قضیه رخ دهد و وارد فضایی نامرتب و کثیف شود، قطعا به سرعت آن مکان را ترک کرده و با وجود خستگی بازهم برای یافتن رستوران مناسب رانندگی می کند.

همانطور که ملاحظه می کنید شلختگی و عدم نظافت به موقع و درست در یک واحد غذایی به سرعت باعث سردی نظر مشتری و ترک آن مکان می شود.

علاوه براین مشتریان ناراضی معمولا سریعا نارضایتی خود را به دوستان وآشنایان ودیگر مشتریان انتقال داده و شما علاوه بر ازدست دادن مشتریان امروز، مشتریان آینده را هم ازدست می دهید و مدت ها زمان می برد که بتوانید این اثر مخرب و بدنام شدن رستوران خودتان را برطرف نمایید.

پس با رعایت نظافت، نظم و ترتیب و بهداشت از همان اول از این مشکل جلوگیری نمایید.

بدین منظور راه های زیر برای حل این مشکل پیشنهاد می شود:

1- نظافت مستمر و همه روزه میزها، سالن و لوازم مصرفی به طوری که شخص یا اشخاصی  به عنوان ناظر این قضیه انتخاب شوند و تمیز بودن میزها، صندلی ها، رومیزی ها، بشقاب ها و…را هرروز چک کنند که عاری از میکروب و هرگونه لکه وآلودگی باشند.

2- استفاده از گل های طبیعی به صورت روزانه و مرتب و تعویض کردن گل های پلاسیده و خشک شده و عدم استفاده از گل و گیاهان مصنوعی چرا که گل های مصنوعی به سرعت خاک آلوده و کثیف شده و به جای زیبا کردن محیط بدتر موجب عدم زیبایی وکثیف شدن محیط می شوند.

3- استفاده از لباس فرم توسط پرسنل مجموعه از سرآشپز و آشپزها و خدمه آشپزخانه گرفته تا سالن کاران و متصدی پذیرش وصندوق و سایرین.

به طوری که مشتریان با ورود به مجموعه متوجه یک نظم و ترتیب و آراستگی در لباس و ظاهر پرسنل گردند و شستشوی مداوم این لباس ها و امکان تعویض سریع پس از اندکی لک شدن و آلودگی وجود داشته باشد تا این آراستگی همیشه حفظ گردد.

4- رعایت نظافت و نظم محیط پیرامونی و بیرون رستوان هم بسیار مهم است. قطعا یک رستوران منظم و تمیز که تمام نکات بهداشتی در آن رعایت شده اما محیط پیرامونی تمیزی ندارد بازهم تاثیر مخربی درجذب مشتری دارد.

به طور مثال در رستوران ها و واحدهای غذایی بین راهی وجاده ای، انباشت زباله و تخلیه نخاله در نزدیک فضای پیرامونی و خارجی رستوران بسیار نامطلوب بوده و علاوه برایجاد چهره زشت و دلسردکننده برای مشتری، موجب تشدید بوی نامطلوب و پایین آمدن سطح بهداشت و نظافت می شود.

5- استفاده از مواد غذایی تازه و با کیفیت و خریداری شده به صورت روزانه و به تعداد مورد نیاز به ما کمک می کند که دور ریز و هدر رفت کمتری داشته باشیم و همچنین از تولید زباله بیشتر تولید و تحمیل هزینه های گزاف به مجموعه جلوگیری شود.

6- استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استیل و استاندارد و مورد تایید اداره بهداشت و ماشین آلات با کیفیت و نظافت مستمر و به موقع آنها.

7- مشاوره برای برطرف کردن نواقص موجود یا شروع مناسب با رعایت تمام نکات بهداشتی و پیش بینی تمام موانع و مشکلات احتمالی.

آپادانا تجهیز آراز با بهره گیری ازکارشناسان مجرب و کارآزموده وسالها تجربه موفق آماده یاری رساندن در تمام زمینه های ذکر شده می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ