بازدید و طراحی آشپزخانه های صنعتی | اصول راه اندازی مجموعه غذایی

طراحی آشپزخانه های صنعتی

نقشه ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی بر اساس فضای مورد نیاز، تجهیزات و بودجه طراحی می شوند.

برنامه ریزی دقیق در طراحی آشپزخانه صنعتی، علاوه بر ذخیره سرمایه در زمان ساخت، سود آوری آشپزخانه در زمان کار را نیز به همراه دارد.

منوی دقیق، روش نگهداری و آماده سازی از تمام غذاهایی که قصد دارید در آشپزخانه صنعتی طبخ کنید تهیه نمایید. این یکی از مهم ترین مراحل طراحی آشپزخانه صنعتی بوده و می بایست حتما پیش از انتخاب فضا و تجهیزات تهیه شود.

پیش از آنکه بدانید چه غذایی می خواهید آماده کنید هرگز نمی توانید بدانید به چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت. مواردی که قصد دارید در آینده به منوی خود اضافه نمایید را نیز در نظر بگیرید.

برنامه ریزی دقیق می تواند جلوی هزینه های سرسام آور، تغییر تجهیزات و ساخت و ساز را بگیرد که کافیست با مشاوران شرکت آپادانا تجهیز آراز با شماره 72307-021 در این زمینه مشاوره بگیرید.

لازم به ذکر می باشد که این مشاوره در هدف خدمت به پیشبرد مناسب کار شما مشتریان عزیز صورت خواهد گرفت.

فهرست دقیقی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز به همراه اندازه های دقیق هر دستگاه برای پخت غذا ها تهیه نمایید. اندازه های دقیق فضاهای موجود را بگیرید. مکان پنجره ها،  درها و کلید و پریزها،  خطوط لوله کشی و فاضلاب های کف را یادداشت نمایید.  طرحی از فضاهای موجود ترسیم نمایید وجنس کف، دیوارها،  سقف و همچنین محل وسایل گرمایشی،  سرمایشی و خروج هوا را در آن مشخص نمایید.

ارگونومی اولین گزینه ایست که در ارتباط با فضای کار آشپزخانه باید در نظر گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای جابجایی ظروف داغ و مواد حجیم وجود دارد. اگر کارکنان مجبور نباشند برای انجام یک کار زمان زیادی برای حرکت های اضافی هدر دهند، کارایی شان بالا رفته و خستگی و آسیب دیدگی کاهش می یابد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ