تجهیزات آشپزخانه تالار – طراحی و راه اندازی تالار پذیرایی

تجهیزات آشپزخانه تالار

| زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه |

یکی از عواملی که باعث انتخاب یک تالار برای برگزاری مراسم از طرف مشتری می باشد، محیطی آرامشبخش، زیبا، سرویس دهی مناسب و آشپزخانه قوی به لحاظ تجهیزات می باشد.

اگر از این زاویه به تالار نگاه کنیم که کل خدمات یک تالار به سرویس غذا ختم می شود، کاملا درست فکر کرده ایم.

تجهیزات آشپزخانه تالار در مقایسه با آشپزخانه های رستوران، فست فود، هتل و غیره از تجهیزات کمتری برخوردار است، نحوه پرسیون در تالار به صورت یکجا انجام می شود و نیاز به گرم نگه داشتن غذا در تایم طولانی نیست.

تجهیزات آشپزخانه تالار – سردخانه ها

با توجه به تیراژ پخت تالارها که عموماً هم زیاد است، سردخانه یکی از تجهیزات لازم و ضروری به شمار می رود. میوه، دسر و شیرینی قبل از سرو در سردخانه نگهداری می شود. اگر می خواهیم سرویس دهی مناسبی قبل از سرو شام داشته باشیم، سردخانه کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

تجهیزات آشپزخانه تالار – آماده سازی ها

آماده سازی مرغ، گوشت، ماهی و میگو می بایست از دیگر قسمت ها جدا باشد تا علاوه بر جلوگیری از انتقال انگل، فرآیند آماده سازی در محیطی با دمای مناسب صورت پذیرد.

لوازمی که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد شامل میزهای استیل و تخته کاری، چرخ گوشت، وان، سینک و اره استخوان بر می باشد که در صورت چیدمان مناسب علاوه بر کاهش نیروی انسانی راندمان کاری نیز افزایش می یابد.

یکی دیگر از آماده سازی های تالار، بخش سبزی جات و صیفی جات و همچنین میوه جات می باشد. در این بخش از شستشوی 3 مرحله ای (گل زدایی، گند زدایی و ضد عفونی) استفاده می شود و بعد از شستشو جهت غذای مختلف خرد و بسته بندی می شود.

شایان ذکر است باکتری در این بخش وجود دارد و عدم انتقال آن به سایر بخش ها، تفکیک نیروی انسانی و تجهیزات بسیار مهم است. تجهیزات مورد نیاز این بخش میزها، سینک، وان، سبزی خرد کن، پوست کن و خلال کن می باشد.

تجهیزات آشپزخانه تالار – پخت

تمامی مواد غذایی که در آماده سازی های ذکر شده آماده شده اند را به پخت منتقل می کنند تا براساس منوی غذایی به مرحله پخت برسند. استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در این بخش یکی از ارکان مهم به شمار می رود.

برای حفظ کیفیت و ریز مغذی های غذا تا آنجایی که امکان دارد می بایست از تجهیزات به روز استفاده شود.

به کارگرفتن سرآشپزهای حرفه ای و با تجربه کمک بسیار زیادی به طعم و دیزاین غذا خواهد کرد.

به عنوان مثال یکی از غذاهای مورد توجه مشتریان بره شکم پر می باشد که برای رسیدن به کیفیت مناسب به صورت همزمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سرآشپز حرفه ای تاثیرگذار می باشد.

نحوه پورسیون بر مبنای درخواست مشتری می باشد. اما یک تالار باید به تمامی تجهیزات حرفه ای مجهز باشد تا بتواند نظر تمام مخاطبان خود را  جلب کند .

مهم :

سرویس دهی مناسب و قابل توجه برای مهمانان تالار خیلی حائز اهمیت می باشد. اگر مالکان تالار باهوش باشند می دانند که خیلی از مشتریان آینده خود را از مهمانان قبلی تشکیل می دهند، پس رضایت میهمانان اولویت اول می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ